Programmeerimise õpik
http://www.cs.ut.ee
I osa: Keel
1. Sissejuhatus
Arenduskeskkonna Thonny paigaldamine
Alternatiiv: Pythoni paigaldamine
Esimene programm
Kasutajaga suhtlemine
Arvutamine
Kilpkonn
Pythoni käsurida
Vigadest
Programmeerimisest üldisemalt
Programmeerimise õppimine
Kokkuvõte
Ülesanded
Projekt
Lisalugemine
Kommentaarid
2. Avaldised ja lihtlaused
Programmeerimise põhimõisted
Arvud
Sõned
Muutujad
Sisend ja väljund
import
-lause
Koodiridade murdmine
Kommentaarid
Suur näide Juhuslik tsitaat
Ülesanded
Projekt
Kommentaarid
3. Tingimus- ja korduslaused
Tingimuslause e
if
-lause
Korduslause e
while
-lause
Tõeväärtustüüp
bool
Pykkar
Erindite püüdmine
try
-lausega
Kokkuvõte
Ülesanded
Praktilisi näpunäiteid
Lisalugemine
Kommentaarid
4. Funktsioonid
Käsud e funktsioonid
Funktsioonide defineerimine
Lokaalsed vs globaalsed muutujad
Parameetrid
Väärtusega funktsioonid
Funktsioonid ja vead
Milleks funktsioonid?
Kokkuvõte
Ülesanded
Lisalugemine
Kommentaarid
5. I osa kokkuvõte
Väärtused ja avaldised
Arvud ja sõned
Sisend ja väljund
Importimine
Tingimus- ja korduslaused
Tõeväärtused
Kombineeritavus
Funktsioonid
II osa: Tehnika
6. II osa sissejuhatus. Algoritmid.
Näited probleemidest
Algoritm
Plokkskeem
Alternatiivsed lahendused
Kuidas seda lahendada?
Ülesanded
Kommentaarid
7. Järjendid ja
for
-tsükkel
Järjendid
for
-tsükkel
Järjendite töötlemine
Failist lugemine
Funktsioon
range
for
vs
while
Veel järjendioperatsioone
Ennikud
Vahepala: sõnede ja väljundi formaatimine
Ülesanded
Lisalugemine
Kommentaarid
8. Järjendite kasutamise skeemid
Järjendid ja failid
Järjendist otsimine
Järjendist kokkuvõtte tegemine
Järjendi koostamine elementhaaval
Järjendi teisendamine
Järjendi filtreerimine
Järjendite kombineerimine
Vahepala. Pikslid ja topelttsükkel
Ülesanded
Lisalugemine
Kommentaarid
9. Listide muteerimine
Meetod
append
Järjendi elementide muutmine
Veel järjendimeetodeid
Muudetavate andmetüüpide omapärad
Ülesanded
Tagasivaade peatükkidele 1-9
Lisalugemine
Kommentaarid
10. Andmestruktuurid
Hulgad
Sõnastikud
Mitmemõõtmelised andmestruktuurid
Tabelite esitamine
Kahekordsed tsüklid ühemõõtmelisel järjendil
Andmestruktuurid
Ülesanded
Projekt
Lisalugemine
Kommentaarid
11. Rekursioon
Rekursiivsed funktsioonid
Rekursioon järjenditel
Hargnev rekursioon e
puurekursioon
Rekursiivsed andmestruktuurid
Ülesanded
Lisalugemine
Kommentaarid
III osa: Lisad
Pythoni lisavõimalused
Tingimusavaldis
Kommentaarid
Moodulid ja skoop
Lokaalsed ja globaalsed muutujad
Moodulid
Objektid ja atribuudid
Modulaarsus
Kommentaarid
tkinter
Tk ja
tkinter
Standardsed kasutajaliidese komponendid
Tahvel (
canvas
)
Mõned lisanipid
Kommentaarid
Lisapakettide paigaldamine
pip
Kommentaarid
Kilpkonnagraafika
Kilpkonna käsud
EasyGui
Paketi paigaldamine
Esimene programm
Liiga suur?
Vasta, mida tahad!
Kontrollküsimused
Ülesanne. Aadress.
Kommentaarid
Pygame
Paketi paigaldamine
Kuidas Pygame toimib?
Esimene Pygame’i aken
Kujundite joonistamine
Piltide joonistamine ja sisse laadimine
Teksti joonistamine
Kommentaarid
Matplotlib
Paketi paigaldamine
Põhimõtted
Joondiagramm
Tulpdiagramm
Kahe y-telje kasutamine
Sektordiagramm
Histogramm
Hajuvusdiagramm
Graafikute täiendamine
Graafikute kohandamine
Eksportimine
Interaktiivsed graafikud
Graafikute integreerimine programmidesse
Matplotlib + Plotly
Täpsem info
Kommentaarid
Programmidevaheline suhtlus
Alamprotsessid
Klient-server skeem ja pistikud
Lihtne veebiserver
Turvalisus
Kommentaarid
Veebiprogrammid
WSGI
Flask
Programmi avalikustamine
Alternatiivid
Kommentaarid
Tehnilised teemad
Python 2 vs. Python 3
Pythoni programmi pakendamine
exe
-failiks
Indeks
III osa: Lisad
¶
Pythoni lisavõimalused
Tingimusavaldis
Kommentaarid
Moodulid ja skoop
Lokaalsed ja globaalsed muutujad
Moodulid
Objektid ja atribuudid
Modulaarsus
Kommentaarid
tkinter
Tk ja
tkinter
Standardsed kasutajaliidese komponendid
Tahvel (
canvas
)
Mõned lisanipid
Kommentaarid
Lisapakettide paigaldamine
pip
Kommentaarid
Kilpkonnagraafika
Kilpkonna käsud
EasyGui
Paketi paigaldamine
Esimene programm
Liiga suur?
Vasta, mida tahad!
Kontrollküsimused
Ülesanne. Aadress.
Kommentaarid
Pygame
Paketi paigaldamine
Kuidas Pygame toimib?
Esimene Pygame’i aken
Kujundite joonistamine
Piltide joonistamine ja sisse laadimine
Teksti joonistamine
Kommentaarid
Matplotlib
Paketi paigaldamine
Põhimõtted
Joondiagramm
Tulpdiagramm
Kahe y-telje kasutamine
Sektordiagramm
Histogramm
Hajuvusdiagramm
Graafikute täiendamine
Graafikute kohandamine
Eksportimine
Interaktiivsed graafikud
Graafikute integreerimine programmidesse
Matplotlib + Plotly
Täpsem info
Kommentaarid
Programmidevaheline suhtlus
Alamprotsessid
Klient-server skeem ja pistikud
Lihtne veebiserver
Turvalisus
Kommentaarid
Veebiprogrammid
WSGI
Flask
Programmi avalikustamine
Alternatiivid
Kommentaarid
Tehnilised teemad
Python 2 vs. Python 3
Pythoni programmi pakendamine
exe
-failiks